Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 315
Korner, M. (2025). Fostering gifted students in physics. in GIREP-EPEC 2023 Artikel 012001 https://doi.org/10.1088/1742-6596/2950/1/012001
Nagel, C. (2025). Trustworthiness as Central Design Principle for Introducing Uncertainties of Measurements to Students. in GIREP-EPEC 2023 Artikel 012016 https://doi.org/10.1088/1742-6596/2950/1/012016
Zenbaa, N., Abert, C., Majcen, F., Kerber, M., Serha, R. O., Knauer, S., Wang, Q., Schrefl, T., Suess, D., & Chumak, A. V. (2025). A universal inverse-design magnonic device. Nature Electronics. https://doi.org/10.1038/s41928-024-01333-7
Campos Munoz, E., & Hopf, M. (2024). Buzz Lightyear and the physics classroom: Can science-fiction animated movies spark in-class discussion of time dilation. The Physics Teacher, 62(8), 640-642. https://doi.org/10.1119/5.0160896
Loidl, H., & Nagel, C. (Angenommen/Im Druck). Introduction to measurement uncertainties for middle school classes. in GIREP 23
Winter, L., & Pilser, A. (2024). Investigating high school students’ ideas about energy transfer in simple electric circuits. International Journal of Physics and Chemistry Education, 15(2), 23-32. https://doi.org/10.51724/ijpce.v15i2.361
Nagel, C. (2024). Vertrauenswürdigkeit von Messungen als Brücke zu Messunsicherheiten. in H. van Vorst (Hrsg.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Hamburg 2023 (S. 843-846) https://gdcp-ev.de/tagungsbaende/tagungsband-2024-band-44-2/
Korner, M. (2024). Akzeptanzbefragungen als Methode in der Ausbildung Lehramtsstudierender. in H. van Vorst (Hrsg.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Hamburg 2023 (S. 614-617) https://gdcp-ev.de/wp-content/uploads/securepdfs/2024/06/Tagungsband_2024.pdf
Humenberger, J., & Embacher, F. (2024). On a generalization of the Lemoine axis. The Mathematical Gazette, 108(571), 154-158.
Bärenthaler-Pachner, R., & Nagel, C. (2024). Development and evaluation of a GUM-based curriculum on measurement uncertainty for upper secondary. Progress in Science Education (PriSE), 7(1), 56-77. https://doi.org/10.25321/prise.2024.1428
Gottschlich, B., Burde, J.-P., Wilhelm, T., Dopatka, L., Spatz, V., Schubatzky, T., Haagen-Schützenhöfer, C., Ivanjek, L., & Hopf, M. (2024). A Context-based Teaching Concept on Electric Circuits - Development and First Results. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Artikel 012010. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012010
Hopf, M. (2024). Alltagsvorstellungen und Unterrichtskonzeptionen. Plus Lucis, 2024(2), 18-21. https://www.pluslucis.org/ZeitschriftenArchiv/2024-2_PL.pdf
Hopf, M., & Becker, M. (Hrsg.) (2024). Energie. Verein zur Förderung des Physikalischen und Chemischen Unterrichts .
Hopf, M., & Haagen-Schützenhöfer, C. (2024). Guter Physikunterricht in der Sekundarstufe I. Plus Lucis, 2024(2), 4-7. https://www.pluslucis.org/ZeitschriftenArchiv/2024-2_PL.pdf
Fasching, M., & Hopf, M. (2024). Intentionen & Beliefs von Lehrpersonen zum Bewerten von Klimaschutzmaßnahmen im Physikunterricht. in Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Hamburg 2023 (Band 44, S. 1006-1009) https://gdcp-ev.de/wp-content/uploads/securepdfs/2024/07/Tagungsband_2024.pdf
Zöchling, S., Hopf, M., Woithe, J., & Schmeling, S. (2024). Interessensförderung im Physikunterricht. Plus Lucis, 2024(2), 8-12. https://www.pluslucis.org/ZeitschriftenArchiv/2024-2_PL.pdf
Korner, M., & Likos, C. (2024). On the design of a profession-oriented course on Theoretical Mechanics for physics education students. Manuskript zur Veröffentlichung eingereicht.
Hopf, M., & Haagen-Schützenhöfer, C. (2024). Qualitätsvoller Physikunterricht in der Sek. I. Verein zur Förderung des Physikalischen und Chemischen Unterrichts .
Becker, M., & Hopf, M. (2024). The Energy Field Approach. in Journal of Physics: Conference Series (Band 2750, S. 012003)
Hopf, M., & Holmes, N. G. (2024). Thema mit Variation: Pendel. Verein zur Förderung des Physikalischen und Chemischen Unterrichts .
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 315